Första maj - upp till kamp!

Idag är jag nöjd.
Har ätit grekisk pyttipanna (mmm!!!) så jävla gott! Himmelskt!
Sen så har ju en annan visat lite engagemang och gått i första majtåget idag och demonstrerat, ha! Det trodde ni inte va, att Emelie Larsson skulle vara där det fanns politik, inte jag heller, men när jag hörde att det var en tävling för bästa plakat, ni vet med ett citat, ja då jävlar var det andra bullar som gällde!

Jag måste ändå säga att det var riktigt mysigt att gå i tåget, det var gemenskap liksom. Och musikanterna spelade så fint och trummorna gjorde allt så mäktigt! Mitt upp i alltihopa hoppar det in en fotograf i tåget och tar tusen bilder på mitt och alex plakat och på oss, givetvis, så det skulle inte förvåna mig om vi dyker upp i tidningen på måndag.

När vi nådde vår slutstation så var det tal och lokala artister som var där och det var tal på tal på tal och jag tänkte men va fan? Men när siste talare kom så var det riktigt jävla bra! Regnet öste ner från det att vi kom fram till Blinkenberg coh det var svinkallt, men inte fan skulle jag ge vika! Jag hade ju chans att vinna ju, jag tyckte ju faktiskt att mitt plakat var bäst helt enkelt!

Och det tyckte de anda också, för jag vann! :D

Ett enda pris delades ut till vuxenklassen och det var jag som kammade hem det! Det tyder ju bara på en sak, jag må vara arbetslös men jag är fan inte lat! Här har ni mitt vinnarcitat som jag kommit på alldeles själv ^^

Att vara arbetslös idag eller att vara arbetslös om fyra år med hundratusentals kronor i skulder?
Jag vill inte behöva välja!

Bra va? ;)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0