Skärpning Larsson, säger Linda

Jag har fått en utskällning av fröken Linda som vill att jag skriver oftare, oj oj, jag måste ju göra henne till lags, naturligtvis!

Så, igår kväll så letade jag efter min t-shirt som jag skulle sova i och jag letade och letade och frågade Alex om han visste vart den var, nej jag har inte sett den sa han, så jag letade vidare tills jag till slut gav upp! Fick sova utan t-shirt och frysa som fan. MEN! I morse när jag kliver upp och Alex har gått till skolan på sin praktik, då hittar jag den! Min t-shirt! Och vart var den då? Jo, den var i sängen, I SÄNGEN, Alex hade legat och sovit på den hela natten. Ja, killar asså. De borde ju känna att de ligger på nåt sånt tycker man.

Sen så skickade jag ett retsamt sms till honom direkt och vad får jag till svar?
Jo, att han ligger hos skolsystern och tror han har fått vinterkräksjukan :S Stackare, då fick jag lite skuldkänslor som retade honom... I alla fall så skulle jag kolla när nästa buss gick hem, men han missade den precis och det skulle inte gå någon förrän halv fyra, (Ekshärad asså, rena urskogen) men jag sa självklart att mamma kunde hämta honom, men han skulle ligga och vila i en timme och se om det gick över.
I alla fall så ringde jag till honom och han lät som en nyopererad liten unge som knappt kan prata för att de är trötta och har ont... :/

Vi får hoppas han blir bättre, jag är livrädd för vinterkräksjukan och vill helst slippa den, tack.

Men idag är en underbar dag och solen skiner.
Jag ska ut och sola sen i det vackra vädret och jag lovar att om jag bara tittade uppåt mot himmelen så skulle man kunna tro att det är sommar nu, så underbart är det! Men sen tittar man ner och ser 70 meter snö och då förlorar man sitt leende som man nyss fick...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0