Halvåtta hos mig

Igår var det en väldigt trevlig dag här på Stålnackesväg 23 ska ni veta!
Det var ju min lillasysters födelsedag så hon fick ju i princip bestämma hela dagen och nu är det såhär att denna unga dam älskar programmet "Halvåtta hos mig" så ja, det lekte vi hela kvällen.

Jag och mamma hade gjort i ordning en meny för kvällen och skrivit ut en alldeles fantastisk en! Så sen fick Matilda sitta och kommentera vad hon tyckte om denna mat, självklart så var filmkameran med oss hela kvällen så väl som vid läsningen till alla tre rätterna, till kommentarerna till betygsättningen. Matilda var så glad! Hon tyckte att det var jättehäftigt det här!

Till förrätt serverades: Gratinerade nachochips med creme fraiche och skinkröra toppad med ost och färska grönsaker.
Dryck: Cider

Varmrätt: Fläskfilé och potatiskroketter på en solgul bädd med färska grönsaker.
Dryck: Coca-cola

Dessert: Chokladvåffla med vaniljglass toppad med frukt och varm chokladsås.
Dryck: Champis

Klart att det skulle vara olika drycker till allt! Som förrättsvin, och sen rött vin till köttet givetvis och dessertvin ;) Vi fick även en välkomstdrink i form av passionsfrukt med en apelsinskiva på en frostad kant, mums!

Ja, Matilda tyckte det var skitkul och allra roligast var nog att kommentera emellan varje rätt och att sätta poängen förstås. Vi döpte om "vårt program" till "Åtta hos mig" hon fyllde ju faktiskt åtta år! ^^

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Linda

spiderchick.nu såklart :-)

2010-03-24 @ 13:16:57
URL: http://wrapup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0