Draktämjaren

Ikväll har jag och Alex sett Draktämjaren och helvete vilken fucking jävla underbar film! Den var så jävla bra!

Jag måste erkänna att jag inte ville se filmen först. Jag har sett omslaget till filmen och jag tyckte inte att det var lockande och det är ju hela grejen med omslag! De ska locka mig till att vilja se filmen, what's the point annars? Efter många om och men och massa tjat från Alex så gav jag med mig och så tittade vi på den och den fångade mig direkt! Jag älskar sånna filmer, som tar tag i en direkt vid början, annars kan det ju ta en halvtimma eller nåt.
Nej gud, det var en skitbra film!
Jag skrattade och jag grät och det var spännande och fint och romantiskt och hemskt och underbart! Den hade allt en bra film ska ha. Thank god att Alex tjatade på mig! När den var slut var det nästan att jag ville starta om den och se den igen, haha!

Den handlar om en kille som bor i en by full av vikingar. Hans pappa är vikingarnas viking och han vill ju inget hellre än att hans son ska bli en riktig viking. I den här byn slåss de inte mot myggor eller några löjliga djur, här slåss de mot drakar och så har det varit de senaste 300 åren och det är allt de vet. Den här killen som filmen handlar om är liten och smal och rädd och han vill verkkligen döda en drake, för då blir man en man! Men han är svag och spinkig... så han har uppfunnit en maskin som skjuter och gör jobbet åt en. En kväll skjuter han ner den farligaste draken av dem alla som ingen vet någonting om! Han berättar givetvis detta för byborna men ingen tror honom. Dagen efter letar han reda på draken han sköt ner och när han hittar den så lever den fortfarande. Han går fram för att döda den, men han klarar inte av det och det är här som det öppnas en helt ny värld för honom. En värld fylld av vänskap och att förändra en livstro för hela hans folk. Är han en krigare eller är han den som ser det ingen annan ser?

Superduperunderbar film, se den! SE DEN!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0