Smärtan kommer smygande

Jag börjar bli sjuk.
Varje gång jag tar ett djupt andetag är en ansträngning. Hjärtat bultar snabbare, så fort så att det känns som att det skulle hoppa ut. Sådär snabbt som det slår när man blir rädd eller nervös, eller sådär snabbt som det slår när man står öga mot öga med killen man gillar. Mm... det slår snabbt och jag gillar det inte, för det betyder att jag är på väg att bli sjuk. Jag vill inte!

Är lite smått förkyld, eller det kommer mer och mer och halsen värker, den skriker efter halstabletter och självklart glömde jag (min glömske fan!) att köpa det igår, och att gå ut när man känner sig såhär är ju inte särskilt lockande... Öronen har också börjat kännas av lite smått, så... ska vi slå vad?
Om en vecka ligger jag sängliggandes och gråter mig till sömns för att jag har ont i halsen, huvudet, öronen, ryggen och nacken. Jag kommer att ha tappat känseln i mina ben så att så fort jag ska upp och gå kommer jag nästan falla ihop för att mina muksler inte kommer kunna bära upp mig.

Ja det är inte så att jag är negativ eller nåt! Det är bara det att det alltid händer samma sak när jag får influensa, och jag tillhör ju inte direkt gruppen som får liiite halsont, liiite förkylning, liiite ont i huvudet, nej, jag tillhör gruppen som inte kan göra någonting när det händer för då svimmar jag. Jag tillhör gruppen som blir beroende av folk för att jag inte kan göra någonting själv och jag gillar det inte! Hatar att vara beroende av folk, man SKA klara sig själv! Influensan brukar vara i en och en halv-två veckor och sen släpper det mesta, men man går ju och hostar i en månad efteråt och får ont i bröstet av allt hostande.

Nej usch!
Jag har inte tid att bli sjuk, elle ja, om jag ska bli sjuk så är det väl lämpligast att bli det nu, eftersom jag har tre veckor till nästa tävling, men i alla fall. Jag har inte tid att bli sjuk, nej. Jag måste träna! Träna!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0