Sherlock Holmes

Ja ikväll har jag varit på bio och sett filmen Sherlock Holmes, och vilken film!
Det var en upplevelse, precis som när jag såg Män som hatar kvinnor första gången. Ni minns kanske att jag berättade om början när de visar förtexterna och de zomar in på fotot av kvinnan som är försvunnen, minns inte vad hon heter i filmen, men i alla fall. Det var en mäktig upplevelse, hur filmningen var och musiken till, sådär mäktigt så man ryser och känner att det kommer att bli en sån jävla bra film, bara två-tre minuter in i filmen. Det var precis likadant nu! När jag såg Sherlock Holmes, underbar känsla faktiskt!

Filmen handlar om detektiven Sherlock Holmes och hans medarbetare Dr. John Watson. De löser de mest enastående fallen och är väldigt noga med de små detaljerna. För alla vet väl att det är de små detaljerna som räknas? Vi kastas in i en värld fylld av mysterier med allt från uppståndelse från döden till svart magi.
När alla tvekar och är som mest rädda dyker han upp, Sherlock Holmes och löser mysterierna. Love it.

Vill inte avslöja filmen för jag tycker verkligen att ni borde se den!
Den innehöll allt. Spänning, humor, rädsla, romantik, action, ja men, tänk er allt! Klockrena skämt, en bra tolkning av både Robert Downey Jr och Jude Law. Roberts skådespeleri var lite i klass med Johnny Depp faktiskt, så om jag skulle ha valt en annan skådespelare för rollen som Sherlock Holmes så hade jag valt Johnny Depp. Däremot så är det inte nödvändigt för jag tycker att Robert spelade rollen kanon! Mer än kanon, det var riktigt riktigt bra! Sen så har vi ju Jude Law som verkligen var en positiv överraskning! Det var roligt att se honom i något annat än bara romantiska komedier, det visar verkligen hans skådespelartalang. Sen kan vi inte glömma att berätta om musiken. Musiken var underbar! ÅH! Man vill ha noter och starta en stor orkester och spela låtarna, eller så vill jag använda musiken och sätta ihop en dans och gymnastikshow, fy fan vad undebart det hade varit! Jag såg bilder framför mig hur man kunde ha gjort ett enastående skitbra program med den musiken.

Nej, se Sherlock Holmes, verkligen!
Kan inte ge den fullt betyg för det kom tyvärr små svackor där det blev lite för mycket information. Synd, för annars hade den varit perfekt. Men... ingen är perfekt, så jag ska inte klaga ;)

Filmen får ♣ ♣ ♣ ♣ / 5

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0