Jag ska förklara ett och annat!

Vet ni hur jävla värdelös och meningslös man känner sig som arbetslös?
Inte? Åh, då ska jag förklara hur det känns!

Det känns, så mycket kan vi alla vara överens om. Det känns förjävligt! Man känner sig så jävla dum, som en idiot! Som att man verkligen inte kan få ett jobb! Man oroar sig hela tiden över pengar, hur man ska fixa hyran, hur man ska kunna betala alla räkningar, hur man ska kunna tillfredställa sina behov i att shoppa. Jag oroar mig över allting och jag kan inte sova om nätterna!

Idag har jag varit ute och sökt jobb i fem affärer, alla har de sagt samma sak. Att de inte är i behov av personal. Nähä! Good for you! Du står där nöjd för att du har ett jävla jobb, och ja, jag undrar seriöst hur in i helvete vissa av dom kan ha fått det jobbet de har! Titta på dom! Bara titta! De står där sura som fan, bitchiga som fan när man frågar något, klär sig som hej kom och hjälp mig, är de inte medvetna om att de jobbar på ett MODEFÖRETG?! Jävla idioter, jävla idioter som har KONTAKTER. Den lyxen har ju inte en annan! Den där lyxen när man kan säga till sin mamma eller pappa att de behöver ett jobb och så ringer de till någon och vips så har de ett jobb, för nog fan är det så det går till! Det är orättvist! Alla är lika värda och alla har samma chans, yeah right! Bullshit! Fan man blir så jävla förbannad! Jag ska fan starta en kampanj för alla vi som har rätt i samhället att få det jobbet vi verkligen vill ha och inte ge bort det till nån äcklig och flottig tant som aboslut inte kan ett jäkla piss om mode!

USCHAMEJA SÄGER JAG FÖR ALLA HELVETS JÄVLA FITTOR!

Men... Jag fick i alla fall lämna ett cv + personligt brev och på HM var butikschefen helt underbart trevlig! Och hon sa att jag skulle lämna det på internet och hon frågade vad jag hette flera gånger så man kan ju hoppas att hon la mitt namn på minnet :)

Men jag är i alla fall förbannad och ska använda det och skjuta bra som fan nu på träningen! Jag ska även spöa älsk i 5-0 (han skjuter sitt och jag stå, då tävlar vi på samma nivå) Dessutom behöver jag tävlingsträning och de i skyttehallen är ju inte mycket till hjälp. För det finns ju ingen som skjuter stå typ, två stycken? Den ena är nybörjare, den andre är grym men det är ju inte alltid han är där på torsdagar tyvärr. Ibland saknar man Strömsund asså...

Kommentarer
Postat av: frida

Hej emelie!

ja bruka läsa din blogg ibland :) och just d där me arbetslöshet o skit kan ja hålla me om e värdelöst..

o bara d att söka jobb,jävligt många e bitchiga jävlar. helst i affärer där man VILL jobba! ^^ hehe, näe seriöst, ja va inne på platsbanken o då kom ja o tänka på dej, dom sökte personal till lidl i Karlstad. kanske inte väääärldens kulaste jobb men du kan ju tjäna storkovan iallfall! :P hehe! hare bra o lycka till i jobbsöket! :)

2010-01-29 @ 21:16:36
URL: http://fridahelgessons.blogg.se/
Postat av: frida

haha! ja precis. man tjänar mer än noll, OCH då BLIR det positivt. ja hatar fan o söka jobb, ja vill bara att dom ska komma till mig. få ett telefonsamtal och börja på måndag typ, för att dom vill ha mig och inte tvärt om. enkelt! synd att det itne funkar så. hehe, me mej äre bara bra annars. :) hare finfint!

2010-01-31 @ 22:10:34
URL: http://fridahelgessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0