Balladernas final

Melodifestivalens 32 bidrag för 2010 är nu sjungna och spelade och jag kan summera detta med ett ord: KATASTROF

Vad in i helvete är det som har hänt?!
Vart är alla fartfylla discodängor som vi ska skaka loss till på nattklubbarna?
Vart fan är alla bra låtskrivare som skrev Michelangelo, Fångad av en stormvind, Diggilo diggiley, Waterloo, Tusen och en natt, När vindarna viskar mitt namn, vart fan är dom?!

Det finns på fullaste allvar ingen av låtarna som jag har känt, wow! Vilken låt, och även om det inte är så många bra låtar som ställer upp i Melodifestivalen så brukar det ändå finnas någon, någon som man hejar på lite extra, men i år, nä. Stor besvikelse faktiskt. Jag kanske behöver lyssna på låtarna en gång till, flera gånger till och vänja örat vid de nya. Men för tillfället så är det faktiskt Salem Al Fakirs låt Keep on walking som ligger bäst till för min del.

Men en sak vi kan konstatera är att det hittils är balladernas final, och oavsett vilka låtar som går vidare från andra chansen så kommer det vara 50/50, weired...

Vi har Salem Al Fakir som är på håret till en ballad, det är ju lite drag i den i alla fall, vi har Andreas Johnson, vi har Darin, vi har Anna Bergendahl och vi har Peter Jöback. Otroligt! Fem ballader, i melodifestivalens final som brukar präglas av två stycken, max.

Jo det blir ju en sleepy finale detta, asså jag vettu tusan vem fan vi ska skicka till Oslo, det här är galet!
Vi har de fem ovanstående, Ola, Erik Saade och de där töntiga tjejerna vad de nu heter, Timoteji..?

Väldigt spännande, verkligen!
Gud, jag dör. Jävla skitfestival. Nej! Ge mig de gamla mästarna, det borde vi göra till nästa år! Mästarnas mästare i melodifestivalen, som de gör med sportstjärnorna. Ställa de fantastiska låtarnas låtskrivare mot varandra och tävla med nya låtar, det skulle vara fantastiskt!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0