Valsarna vs Örnarna - Resultatet

Igår var det magisk stämning på Tallhult! Helt jävla magisk!
Minns ni att jag sa att Valsarna var tvungna att köra in elva poäng för att vinna och tio för sudden death? En ren omöjlighet i mångas ögon! MEN, Valsarpojkarna visade faktiskt vart skåpet skulle stå och körde i kapp de där 10 poängen så att vi slutade på 53 till Valsarna och 43 till Örnarna, bababambambaaaaaam! (Fanfar) Och detta ljuvliga och underbara resultat innebar SUDDEN DEATH.

Sudden death går till så i speedway att man nominerar de förarna som man vill ska köra heatet och sedan kör man såklart. Om man får siffran 3-3 i heatet så får man köra ett till, blir det likadant där så får man köra ett tredje och om det slutar 3-3 i det tredje heatet också då kör man MAN MOT MAN.

Första sudden death-heatet trodde jag att jag skulle dö!
Båda förarna för Valsarna fick vråldåliga starter och kom efter uttav bara helvete! I första kurvan var det 5-1 till bortalaget och jag tror att alla kände att nu var det kört! Dumt gjort av oss för i andra kurvan så kör en Valsarförare förbi och sen den andre så att heatet slutar 3-3, ooohhh! Spänningen är på topp asså! Detta innebar att vi fick köra ett heat till! (AAAAHHHHAHAAHHA!!!!!)

Andra sudden death-hetat, brum brum och iväg! Valsarna kommer efter (igen) men i första kurvan kör de båda på ytterspåret och jagar sig förbi örnarna, båda två! De pressar sig förbi och tar en ledning med 5-1! Ni ska veta vad hela stadion skrek! Vilket tryck, vilken stämning, vilket jubel, så jävla underbart! Jag vrålade hela matchen så jag trodde jag skulle dö och det märks idag (hes som fan...) När Valsarna går i mål så har heatet slutat 4-2 till oss och därmed har vi Valsarna som segrare och därmed har vi ett ELITSERIELAG igen!

GO VALSARNA GO VALSARNA GO VALSARNA!

VI ÄR TILLBAKA, VI ÄR TILLBAKA, VI ÄR TILLBAKA!!!!!

Det var fullt kaos på arenan när de vann, det var folk överallt som skrek av lycka, alla sprang in på banan, alla förarna showade med sina speedwaycyklar och min lillasyster Matilda fick åka med på en cykel! (Hon var så stolt!) Det var helt underbart igår, JAG ÄLSKAR SPEEDWAY! (Jag är ju uppväxt med det, jag bor ju bara högst 500 meter från arenan) Tihi.. :)

Vi ses nästa år Valsarna, då krossar vi de andra och vinner SM-GULD! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0