Drömmar om Paris

Jag älskar "Djävulen bär Prada", jag kan se den filmen om och om igen och jag tröttnar inte på den, det är galet! Handlingen är ju inge vidare speciell, om man tänker efter, men jag älskar kläderna de har på sig! Jag älskar den graciösa världen (som ju egentligen inte är så graciös, utan mer ett slitsamt obarmhärtigt ställe) men ändå! Hur jävla läcker är inte Anne Hathaway när hon kommer svassandes ner för gatan iklädd den klargröna coaten i ull med leopardmönstrade kanter, vita glamorösa handskar och en skitsnygg väska? God, I love that outfit! För att inte snacka om den undebara klänningen som hon bär i scenen när hon måste fixa fram Harry Potter manusskriptet, den är to die for!

Sen älskar jag Meryl Streep, underbara kvinna!
Hon gör rollen som Miranda Priestley så förbannat jävla bra! Ja, enastående!
Hon är kall, djärv, brutal, hård som sten, stel som en robot och visar inga känslor överhuvudtaget, tills skilsmässan kommer och i slutet när hon faktiskt ler, visst, det är hennes rollfigur som är sådan, men Meryl Streep har verkligen gjort en bra tolkning av den rollen, god I love her!

Jag vill resa till Paris.
Jag och Alex vill resa till Paris.
Vi funderar på att spara pengar och kanske åka till sommaren, det vore verkligen underbart!
Paris är ett ställe som jag alltid drömt om att få komma till. Att faktiskt få se Eiffeltornet, att faktiskt få se Moulin Rouge, att faktiskt få se Parisehjulet, ja, ni fattar! Att få äta en äkta baguette, nybakad från ett mysigt café. En croissant alldeles färsk. Att få prata franska igen! Jag älskar franska och jag avgudar det språket, faktiskt. Tänk er när man går nerför gatorna i Paris och det plötsligt kommer fram en gatuartist och gör en massa konster framför en, underbart! Ja, jag vill resa till Paris, modets huvudstad, jag skulle älska det. Jag älskar det redan och jag har inte ens varit där.

Hanna hade varit där på klassresa med sin franskaklass och vet ni vad hon hade tagit med hem till mig?
Ett foto på Moulin Rouge, för hon vet hur mycket jag älskar Paris och för att hon vet hur mycket jag älskar filmen Moulin Rouge och vet ni? Det fotot och den gesten betyder väldigt väldigt mycket för mig. Varje gång jag tittar på det så påminner det mig om mitt mål och min dröm, att ta mig till Paris, och det ska jag göra, snart.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0