Ullared, here I come!

Ikväll åker jag till Ullared, woho! :D
Jag ska inhandla en massa julpynt till min lägenhet, det är trots alt 45 kvadrat som ska fyllas ut och än så länge är det lite tomt på den fronten. Så 23:00 sätter jag mig på en buss mot Ullared och Gekås, är framme i morgon vid 06:00 och då har jag och mamma värsta taktiken!

Vi ska springa efter två kundvagnar och ställa oss i kön, tada! Sen ska en stå kvar medans den andre går iväg för att sminka sig och fräscha upp sig efter bussresan. Det bästa med allt är att julsakerna står först, så det tar vi direkt, sen matar vi oss in men de avdelningarna vi inte behöver vara på skippar vi totalt! Jag har till och med en karta över alla avdelningarna, är det inte bra så säg? ;)

Förresten, såg ni Ullared när det gick på kanal fem i måndags? Jag trodde att jag skulle dö!
Det var nog inte många som missade familjen som åker dit varje sommar och är där och handlar i två veckor. De handlar in allt som du behöver i ett år framöver, schampo, tvål, kläder, skor, julklappar, födelsedagspresenter, allt! För den fina summan 50.000 kronor.

Ja, nog har de blivit kändisar alltid för i förrgår när jag stod i kassan för att betala min julmust så var mamman med på förstasidan på Aftonbladet, helt otroligt. Man kan bli känd för allt nu!

Sen var det väl ingen som missade Miss Blondie and Mr. Blondie, eller båda borde kanske ha hetat Miss?
Ja, mamma och son, überblonda båda två, lika blonda till sättet båda två. Sonen var makeup-artist tydligen och det syntes verkligen! Ja, herre min jä! Smink var det enda man såg när man tittade på honom och det überblonda håret förstås, och just ja, de ljusrosa tjejbyxorna, de glömde jag totalt bort.

Haha, det värsta var att jag skrattade som en galning när jag såg dem och när de pratade, jag tyckte de var skitcoola! Men det var lite pinsamt att de var så lika och att de gick runt i samma kläder på gympapasset, men skit samma. (Det var väl det som var meningen, att sticka ut och synas)

Det näst värsta var att Alex ringde efter programmet och sa att vi hade sett den där killen i Karlstad och att vi hade tittat på honom och tänkt: Men gud... Och jag har inget minne av det! Alex var bombsäker på att det var han och jag kommer inte ihåg... Alex blev skitsur i alla fall, men ju mer jag tänker på det ju mer känns det som att jag faktikt har sett honom förut. Vi såg honom på stan och HM trot jag och han hade en massa tjejer till sällskap, men ja... Herre gud vad världen är liten!

Måste ladda upp för shopping!
Inköpslista och taktiksnack med mamma väntar ;)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0