Jag älskar även om jag klagar

När solen sjunker och solnedgången stiger, då vill jag vara med dig.

Det är vid sådana där små tillfällen som man förstår, då allt klarnar och man vet att nu är det så, det här är verkligheten. Det är vid de tillfällena som man ska lyssna, lyssna och förstå. Förstår man inte så kan man i alla fall försöka, hellre det än att bara strunta i det.

Jag sitter här och försöker förstå vad jag har som är så bra, varför jag alltid klagar över saker som är positiva.

Jag har en familj. En familj som älskar mig och som vill mtt bästa, ändå blir jag arg och skriker åt dem ibland, varför?
Jag har en pojkvän som jag älskar och som älskar mig, ändå kan jag inte låta bli att bli irriterad på honom ibland, varför?
Jag har en sport som jag är duktig i, en sport som har fört mig dit jag är idag, ändå blir jag less och vill inte se ett gevär ibland, varför?
Jag har bra betyg i skolan i många ämnen, ändå kan jag inte låta bli att tycka att skolan är meningslös, varför?
Jag kan laga mat jättebra, ändå klagar jag över att jag kan laga för få rätter, när det i själva verket inte är sant, varför?
Jag kan baka jättegoda sötsaker som alla gillar, ändå kan jag inte undvika att tycka att jag bara bakar samma saker hela tiden, varför?

Varför är det så att vi klagar hela tiden på allt och alla när vi egentligen är bra på det eller när vi i själva verket älskar personen/personerna, åh, jag blir galen!

Jag har ett jättebra liv!
Jag har det egentligen så jävla bra och ändå sitter jag alltid och klagar, men det gör väl alla? Det är väl ett sätt att avreagera sig på något sätt så att man hittar kraft att börja om på nytt. Det är synd att det ska behöva bli så..

Jag vill i alla fall ta tillfället i akt och säga att:

Jag älskar min mamma Ulrika
Jag älskar min pappa Johan
Jag älskar min lillebror Jonatan
Jag älskar min lillasyster Matilda
Jag älskar min pojkvän Alex
Jag älskar min övriga släkt
Jag älskar mina vänner
Jag älskar att skjuta
Jag älskar att laga mat
Jag älskar att baka

Jag älskar mitt liv, ändå om man jag blir trött ibland, men det är bara för stunden..

Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0