Stockholm

Jag är hemma från Stockholm och det grämer mig!
Vi hade så roligt och jag hade gärna stannat en vecka till, helt klart!
Men icke att förglömma är att jag ska tillbaka till Stockholm om bara en och en halv vecka :)

Så, nu tänkte jag berätta om vad vi gjorde under resan. :)

Resan startade med buss till Östersund för att sedan följas upp av en tågresa på sex timmar. Väl framme tog vi tunnelbanan ut till våra stugor där vi skulle bo, Ängby Camping. När vi hade nått vår slutdestination så blev man ju en aning brydd. Vi möttes av två stugor som var lika stora som rummen på Sörgård, om ens det! Och i de stugorna hade de tryckt in fyra sängar, ett bord, ett kylskåp + en byrå med en tv på, tänk er alla de sakerna i den lilla stugan! Ja, det var ju en aning trångt så därför höll vi oss mest utanför.

Efter uppackningen så grillade vi hamburgare och fan va gott det var! Maten följdes upp av några öl och partymusik. Våra grannar var Estländare som vi pratade med, men fan va tråkiga de var, så istället hittade vi våra andra grannar som var australienare och de var bra mycket roligare. Efter ett tag fortsatte vi med vårt party vid stugorna och kan ni gissa vem som blev fullast av dem alla? Nej, det var inte jag men det är ju inte svårt att lista ut vem den skyldige var om man säger så att det behövdes två öl och att han avslutade med att sjunga: I see a bad moon risin' ;)

Nästa dag var det stan som gällde, eller ja, stan och stan förresten. Jag trodde att vi skulle göra stan, men istället åkte vi till tekniska museet och tittade på en massa saker. Det var ganska tråkigt egentligen förutom när man kom till avdelningen som jag tror var till för barnen mest, alltså den avdelningen när man fick använda kroppen och testa den på alla möjliga sätt. Efter lite lekande gick vi och tittade på en sån där film, (ja vad heter dom?) Men ni vet när man tittar på en film och har 3D-glasögon på sig och stolarna rör sig på alla möjliga sätt? Ja, vi tittade i alla fall på en film om hur det kommer sig att fåglar kan flyga och hur vi människor kan göra det. Egentligen skulle vi se på filmen om rymden, men den var slutsåld...

Efter tekniska museet drog vi in till stan och jag förväntade mig lite shopping, men de andra var ju så stressade så nej, det fick jag inte. Hittade en skitsnygg tröja på Gina Tricot som jag hade kunnat döda för! men hade jag testat den så hade de väl dödat mig för att jag tog så lång tid på mig så ja, jag får helt enkelt köpa tröjan när jag ska ner till Stockholm om nån vecka igen.

Istället för shopping fortsatte vi mot slottet för att sedan följa upp med gång i gamla stan. Jag älskar gamla stan, det är så fint där och så mysigt med alla gatorna som är så smala. :) När vi var färdiga åkte vi tillbaka till stugorna för att göra oss i ordning inför kvällen då det väntade nattklubb. :)

När vi hade gjort oss i odrning tog vi oss några öl hemma vid stugorna och spelade lite ölspel, vilket kanske inte var en hit om man hette Niklas Karlsson. När vi tyckte att det hade blivit nog för honom beslöt vi oss för att stoppa spelet och dra in till stan för att käka finmiddag och för att dra på nattkklubb. När vi kom fram så skulle de andra köpa cigg och då stötte Emil ihop med fransmän som vi alla började prata med. De hade tydligen en massa hästar, men jag var inte så insatt i det där samtalet då jag ansåg att de var drägg och inget att ha. Så vi fortsatte vidare mot vår restaurang och goda mat. För min del blev det grillad fläskfilé med sån där god potatis och barbecuesås och grillade grönsaker och en cider på det hela som inte smakade alkohol överhuvudtaget, (Konstigt...)

När vi hade käkat klart gick vi ut och letade efter en nattklubb. Vi hittade en genom ett tips från en av Emils kompisar så det fick bli den. När vi alla hade betalat in oss tog vakten tag i Niklas och pratade vett med honom och jag tänkte att nu jävlar kommer han inte in och jag undrade vad han hade gjort för fel (Jag märkte inte något) men när han hade sagt förlåt eller nåt så fick han komma in. Vi gick ner en våning, köpte oss en öl, drack den och sen var det dansgolvet som gällde!

De spelade jättedålig musik, men folket var roligt, om man bortser från de äckliga idoterna som trodde att de kunde göra vad fan de ville med en där på dansgolvet. Jag dansade med den ena killen, som följdes upp av en andra, för att sedan bli tre och innan jag visste ordet av var vi uppe i sju stycken, jajemen, jag hade fullt upp hela kvällen. Den sista var roligast så han beslöt jag mig för att prata lite med. Han hette Magnus och var värsta Stockholmsbon, en sån där typisk med skitsnygga kläder och perfekt hår, det var ju inte direkt svårt att lista ut att han läste ekonomi på gymnasiet. Han var riktigt rolig i alla fall och jag snackade med honom jävligt länge (det var nästan så att jag glömde bort tiden...)

Jaja, kvällen bjöd på en massa roliga saker, eller ja, man kan ju tolka dem som man vill. Sara hittade ett ragg på dansgolvet som hon tillbrinagde halva kvällen med, Wewe och Karin möttes av raggningsrepliken:
- Jag har klamydia, vill du lbi smittad?

Jag och Niklas träffade två killar ute på balkongen, den ene var spansk och den andre var född i USA, men hans pappa bodde i England och hans mamma i Frankrike så ja, han kunde engelska och franska, flytande! Ett stort plus var ju att han var så jävla snygg! ;) Madde träffade en millitär som hon snackade med ett bra tag men var för feg för att göra något med, Emil spenderade närmare 700 kronor på krogen, Niklas ungefär 500, jag fick fyra nummer till efterfester, ja, det var en rolig kväll helt enkelt och jag hade kunnat festa flera timmar till! Vi kom hem vid 04:00 ungefär och gick och la oss vid 04:30, god natt.

Följande dag var det Grönan som gällde, kanske inte helt jävla fantastiskt roligt när vi upptäckte att det regnade som fan, men, vi trotsade vädret och åkte iväg till Grönan vid ett någon gång. När vi kom dit hade det slutat regna och det såg ut att kunna bli riktigt fint väder faktiskt. :) Nu jävlar skulle vi åka karusell!

Vi började med Berg-och-dalbanan, fortsatte med kvasten, fortsatte med tilten och det var nog bland det roligaste jag någonsin sett. Jag, madde, Emil och Karin åkte först. Om ni inte vet det så är Tilt = Fritt fall fast man lutar framåt istället för att sitta rakt. När vi väl var färdiga så var det Wewes och Saras tur och ja, vad ska man säga? Jag har aldrig sett någon skrika så mycket som Sara gjorde och det var nog bland det roligaste jag sett på länge! Vi fortsatte med att åka den nya karusellen, Insane och ja, den var helt jävla galen! Första gången vi åkte den gick ju allt som smort, men andra gången ja, vi kanske inte behöver gå in på några detaljer men jag kan ju säga så mycket som att jag och Karin, Madde och Malin fastnade i den jävla karusellen och satt fast i närmare en timme. Tror ni att det är roligt att hänga framåt i 45 graders vinkel i närmare en timme? Nej, inte direkt...

Jaja, jag är inte skadad för livet. Jag tänker åka den där karusellen igen när vi ska till Stockholm om nån vecka. :) Vi fortsatte att åka en massa karuseller. Kärlekstunneln, blå tåget, flygande mattan, pop-expressen, Extreme och ja, en massa helt enkelt! Vi var hemma typ vid 01:30 och då var det bara att sova eftersom vi skulle åka hem tidigt som fan nästa dag.

Vi satt på tåget 07:58 och hade varit vakna sen 05:00, jag var skittrött och ville sova. Vi var hemma i Ström igen vid 16:45 och solen sken, det var varmt och det var underbart att vara tillbaka. :)

Jag hade svinroligt i Stockholm och det fattar ni väl alla som har läst, inte sant? ;)

Puss! ♥

Kommentarer
Postat av: sofie

"kan ni gissa vem som blev fullast av dem alla? Nej, det var inte jag men det är ju inte svårt att lista ut vem den skyldige var om man säger så att det behövdes två öl och att han avslutade med att sjunga: I see a bad moon risin' "



HAHAA :D åååh stackarn ;)

2009-05-25 @ 13:17:05
URL: http://komigensofie.blogg.se/
Postat av: amanda!

I see a baaad mooon rising! underbart! xD

2009-05-25 @ 17:22:20
URL: http://amandasundin.blogg.se/
Postat av: Karin

let´s do it again! :D:D

2009-05-25 @ 18:49:35
Postat av: Julia

Australienare!:D Klart dom va roligast;) <3

2009-05-26 @ 09:27:11
URL: http://romeos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0