Mösspåtagning

Nu är mössan på! Vet ni vad det betyder?
Att det endast är 22 dagar kvar tills jag tar studenten, och som jag har längtat!

Klockan 13:30 befann vi oss ute på skolgården. Viktor hade sprungit upp på Gula skolan och hämtat den hederliga studentflaggan som det står ESTET på, mycket vacker om jag får säga mitt! ;)
BF:arna stod och skrek sin dåliga hejaramsa så då satte väl vi självklart igång med lite hogachaka! (För övrigt min hejaramsa uppfunnen på fyllan under ölbrännbollen! Lite stolt faktiskt..) Sen efter det så överröstade vi alla med:

ES3 tjalalalala! (Uttjatad med ingen man tröttnar på!)

Sen tågade vi iväg, allihopa bort mot torget, sjungandes och skrikandes med våra klassers namn, den ena klassen värre än den andra och självklart så vann vi tävlingen! Vi överröstade allihopa. Vi esteter lär oss ju faktiskt hur man använder rösten på maximala sätt, man skriker med magen och inte med halsen. (Det funkade dock inte så länge då jag tror alla glömde bort det och bara skrek ändå!)

Framme vid torget stod rektorn och höll tal om...? Ja, vi hörde ju inte vad han pratade om för han hade ingen mick, vad gör man? Äsch, istället inväntade vi att han skulle sätta på sig mössan och när det väl hände så kastade alla på sig mössorna och bara skrek av glädje! Sedan sjöng vi studentsången:

Sjung om studentes lyckliga dar! (Ja, ni vet hur den går!)

Sen tågade vi runt hela byn, i alla skolorna, i alla korridorer och bara skrek! (Så JÄVLA roligt!)

Så nu sitter jag här, jätteont i halsen, men det är så det ska vara faktiskt, man tar bara studenten EN gång i sitt liv så det gäller att ta reda på den tid som är och göra det ordentligt! ;)

När vi var färdiga på skolan så gick jag, Amanda, Sanna och Sofie och fikade på Ica. :)
Vi försökte proppa i Amanda tanken på att INTE GE UPP! Men jag vet inte om hon lyssnade..
Hon gör som hon vill, den där envisa människan! ;)

Ikväll blir det krogen och dans, inget supande för jag ska åka tåg hela dagen i morgon, för då sticker jag som sagt med skyttegymmarna till Stockholm! :)

Puss! ♥

Kommentarer
Postat av: amanda!

haha! jag lyssnar faktiskt, men jag gör nog som jag vill ändå xD ES3 TJALALALALAAAAAAAAAA!

2009-05-20 @ 18:18:05
URL: http://amandasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0