Köpmanna

Igår kväll, eller ja, dag, så var det Köpmannamarknaden här i Strömsund.
Dagen började med att hämta upp Amanda för att bege oss ner till byn och scenen för att titta på min älskling och Carl när de uppträdde med en massa låtar. Gud, jag blev så stolt när de spelade! Tänk att de har utvecklats så mycket under tre år, det är helt sjukt! Knappt tre år, snarare ett år, det har gått från 0-10 liksom, direkt!







Efter att de hade uppträtt så var det paus i någon timme, så då passade jag, Frida, Sanna och Amanda på att gå runt och titta lite på marknaden. Det fanns ju inte direkt något man ville ha och jag tyckte det mesta var skräp, usch...
Nej, klockan 14:00 befann vi oss vid scenen igen för att titta på IDOL-OLA (Ja, säg vad ni vill, men han är faktiskt snygg och han sjunger jävligt bra!) Så ja, han började sjunga och jag blev så besviken över hans hår! Usch, det såg inte klokt ut, jaja, ingen är perfekt. Han sjöng i alla fall låtarna jättebra, men efter bara tre körda låtar så pajade ljudtekniken och hans playback så han fick inte sjunga mer, HELT SJUKT! Jag SKÄMS över Strömsunds kommun som har tagit hit honom och så får han inte sjunga det han ska, usch...

Jaja, sången var i alla fall underbar!







Efter att ha varit ute på marknaden till 15:00 drog vi hem för att gå på tårtkalas till småtussarna som fyllde fem år.
Gud vad de var glada över att äntligen få ha fyllt fem härliga år! Tyvärr stannade jag inte särskilt länge då jag var tvungen att gå hem för att göra mig i ordning inför festen som skulle vara på kvällen.

Jag och älskling gick hem till Frida för att vi skulle grilla med Amanda, Sanna och Carl. Åh, det var så gott med mat! Vi grillade kött och majskolvar med kroketter, sallad, baguetter och min förbannat goda sås! Mums! :) Efter maten blev det bad för killarna och kubb för oss tjejer. Jag och Frida mot Amanda och Sanna, jag och Frida vann, tada!






Sanna och Amanda var glada, även om de förlorade

Men sen så krävde de en retur match men då ville självklart killarna vara med och spela så ja, det kunde de väl få. Killarna mot tjejerna. Jag vettu fan vad killarna sysslade med, men det slutade i alla fall med att vi tjejer vann, med alla våra kubbar ståendes på vår sida, vilket betyder att killarna inte fick ner en enda en! HAHAHAHAHAHA!!! (De var lagom kaxiga senare under kvällen) Killarna var för oss LOSERS!





Sen blev det lite posing och roliga bilder. :)





Efter att ha varit hos Frida ett bra tag drog vi ut på byn, träffade en massa folk, pratade med en massa okända ansikten. Vi drog på Hotel Nordica, festade där och hade svinroligt! Jag och Sanna var kungarna på dansgolvet, helt klart! ;)
Det blev lite drinkar, lite öl, mycket dans, mycket skratt, MÅNGA toalettbesök och jag fick reda på en hemlighet som verkligen värmde i hela själen! Åh.. :)

Kvällen var underbar och svinrolig!
Jag och Sanna träffade en kille, Peter hette han visst, han var brandman och han hade sökt till polisskolan, men han hade inte kommit in. Däremot hade han klarat sig igenom alla stegen, förutom det sista då de bestämmer vilka som kommer in eller inte. Han var ju skitcool ju! Berättade allt för mig och Sanna, det är skitbra för vi vill ju båda bli poliser! Så det var skitbra! Vi drog på efterfest med den där människan och några andra, men den sög så vi gick hem istället.
Jag var hemma 04:00 och gick och la mig så fort som möjligt, svintrött.. Men älskling var vaken och satt uppe och vänatde på mig när jag kom hem, han är allt för söt! ♥

Puss! ♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härliga bilder Emelie! Värsta sommarn!

2009-06-01 @ 21:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0