Det lider mot sitt slut

Jag kan inte fatta det!
Tänk att det snart är över, hela min skolgång ska snart (äntligen) få ett slut!

Snart står jag där iklädd vitaste vitt med min fina älskade studentmössa på mig, skriker en massa och dricker champagne. Tänk att den stunden äntligen är kommen.
Jag minns ju när jag var liten och såg upp till dem som skulle ta studenten. De såg så vuxna ut och så graciösa, tänk att det är jag nu. Nu är det jag som står där. :)

Förut fick jag något fnatt när jag satt vid pianot och spelade så jag improviserade en egen studensång med melodin "Mitt sommarlov". Alex satt och skrattade som en tok. Först började den lite oskyldigt med att vi var i kyrkan, sen var vi på flaken, sen var det fest, sedan skildes vi åt och sågs aldrig mera, men sen så kom jag ju på att vi ska ha återföreingsfest och då sågs vi ju alla igen, efter 25 år! Texten hade blivit en guldhit! ;) (Borde ha skrivit ner den och skickat in den till ett skivbolag, helt ärligt!)

Idag fick jag veta att jag fick MVG i piano! Åh, jag är så jävla glad över det för jag tycker verkligen att jag var värd det! Så mycket som jag har lärt mig på ett halvår är det nog få människor som gjort, eller ja, det finns väl alltid jättemånga, men det känns som att många inte har motivationen till att lära sig så mycket på så kort tid. Jag är i alla fall jättestolt över att jag ÄNTLIGEN har lärt mig spela piano FINT! Och att jag FAKTISKT kan läsa noter, det kunde jag inte när jag flyttade till Strömsund för tre år, jag visste heller inte hur man byggde upp ett ackord, jag visste inte vad ett sus-ackord var, jag visste inte vad ett dim-ackord var, inte heller maj-ackord eller ett ackord då man lägger till fyran, sjuan, nian, vad som helst! Men nu vet jag det och det är jag jättestolt över faktiskt!

Sen fick jag ju veta på Valborg att jag fick MVG i musikalen också, och det lovar jag, hade jag inte fått det så vet jag fan inte vad jag hade gjort! Så jävla mycket som man har slitit med den där musikalen och allt jobb som man har lagt ner, ja, tur var det väl att jag fick det där MVG:t där också. :)

Ser bra ut det här!
Har fått veta betyget i två ämnen och de båda har fått full pott, MVG. Vi får hoppas att det fortsätter så. :)

I morgon har jag Nationella i Engelska B - Reading and listening, usch vad tråkigt..
Jag tycker inte om de nationella i engelska överhuvudtaget, jag blir alltid så nervös... Men man ska ju vara positiv och tänka positiva tankar (inte negativt!) så därför har jag inställningen till att det kommer gå skitbra och att jag tycker det är jätteroligt med dessa prov! :) Det kommer att gå hur bra som helst!

Jag kan, jag vågar, jag vill och jag ska lyckas!

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: aaamanda!

Det är för att du är Världens Bästa Slem! och du klarar vadsomhelst, det har jag inga som helst tvivel på! ^^

2009-05-08 @ 19:30:05
URL: http://amandasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0