Framtid VS Musikalprat

Hemma från Växjö och JSM. Måste säga att helgen har varit så bra som den kan bli! (Om man bortser från skyttet) Vi hade så jävla roligt och jag måste säga att det här var en av de roligaste tävlingarna på jävligt länge! Åh, underbara resa! :) Just nu känns det så jävla tråkigt att vara tillbaka i Ström, känns som att jag har tusen saker att göra!
1. Måste börja träna korthåll (Som jag för övrigt har en jävla stor lust med! Läääängtar!) :D
2. Nationella prov i svenska B nästa vecka - Muntligt och skrivtligt. (Måste skriva klart mitt PM och mitt tal)
3. Uppsats i Samhälle (Nästan klar, men ändå största delen kvar att göra, diskussionsdelen)
4. Läsa ut min engelska bok "Chasing Harry Winston" samt att göra en planering.
5. ARL - (Blir så jävla arg över att jag och Julia är de enda som måste planera den där jävla evakueringsövningen och ingen annan i klassen bara för att vi jobbat på bra och lämnat in alla grejerna i tid, när läraren faktiskt sagt att man får tenta av kursen eftersom hon vet hur mycket man har att göra mot slutet!)
6. ARKO - Måste sätta mig ner och skriva ner min låt i noter + att sätta stämmor och det är booooring! (Om man inte känner för det, utan bara känner en massa press över att det måste bli bra!)
7. Hitta en stad där jag och älskling vill bo (Lutar mest åt Umeå, igen...)
8. Hitta en lägenhet i den stad vi bosätter oss i
9. Hitta ett jobb i den stad vi bosätter oss i
10. Hitta en utbildning jag vill plugga om ett eller två år. (Kom inte och säg att det är för tidigt för om jag hade börjat fundera för tre år sen så kanske jag hade haft en utbildning redan nu!)

Om man bortser från allt detta jobbiga så är jag så jävla lycklig. Idag när jag loggade in för att skriva en blogg så såg jag att jag hade fått en kommentar som löd såhär:

Måste få säga att du var så jävla duktig på musikalen! Ja, alla var duktiga, ni gjorde ett skitbra jobb, men du var absolut min favorit! Man satt bara och gapade. Att du var grym är det minsta jag kan säga! Den bästa musikalen hittills!

Fatta att man blir lycklig när man får en sådan här kommentar!
Jag blev så glad och så stolt över mig själv, ja, inte bara mig själv utan hela klassen för den delen! :)

TACK! Du underbara människa som skrev den kommentaren, vem du nu än är! (Personen var tyvärr anonym...)

Jag tycker personligen att vi gjorde ett jättebra jobb hela musikalveckan med föreställningar om man bortser från vissa tillfällen då en kuliss rasade ner, eller när en annan svor, eller när ens mick gick sönder, småsaker som man inte kan göra någonting åt men som samtidigt var så jävla roligt! :) Men nu är de över, hela kursen för den delen och nu har jag absolut ingenting mer estetiskt roligt att se fram emot under mina två sista månader i skolan. Jag har ARKO och LJUDTEKNIK, hemska kurser! ARKO är lite roligt, men nu känner jag bara tidspress så det är inte ett dugg kul!

Men nu ska jag sova, för vi kom faktiskt hem från JSM 04:35 i morse, sen sov jag två timmar och sen skulle jag upp på skola, usch, hemska dag! Har varit dödstrött och inte alls mycket till sällskap. Jag och älskling tog oss i alla fall en promenad till Lina för att låna en hög med filmer, eller ja, jag lånade två filmer, och älskling lånade fyra, faktiskt!

God natt // Slem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0