Gårdagens kväll summeras

Först måste jag bara få säga att Melena var en riktig skräll-vinnare! En operalåt, har aldrig, någonsin i Sverige ens varit med i final, om man bortser från låten "Symfoni", men då fanns ju inte kvalsystemet, så jag tycker inte att det räknas! Även om det sticker lite i mig att vi skickar en operalåt ut i Europa, så tycker jag ändå att hon var en värdig vinnare. Men att den skulle gå hem hos svenska folket kunde jag aldrig tro! Högsta pott, 144 poäng, bra jobbat Sverige! (Ser ut som en ny era är på väg att födas)

Gårdagen tillbringade jag med Amanda, Frida och Kikki. Lite senare på kvällen kom även Martina förbi en sväng.
Vi skrattade och skrattade och grät och ja, vad mer kan man säga..? Jag fick lite nostalgi från när jag avgudade och älskade Måns Zelmerlöw mer än någon annan i hela världen! När han sjöng sin låt satt jag på helspänn hela tiden och sa åt dom andra att vara tysta. Sen kom den bästa delen i hela låten - Sticket. Älskar takten, älskar basen! Sen kommer dom fantastiskt underbara tonerna som gör att jag ryser, får gåshud och som gör att jag inte hittar några ord, då brast det. Då kände jag att det blev blött i mina ögon. Förtrollad satt jag kvar och log tills låten var slut, jag klappade i händerna, ställde mig upp och ropade: "Bravo!" När jag väl kom på mig själv att jag grät så tyckte jag att det var så löjligt så jag började skratta, då märkte alla andra att jag grät och då grät jag ännu mer, av lycka! :)

Det var låt nummer ett på Melodifestivallistan. Nummer två var Caroline af Ugglas, med "Snälla Snälla", ja, då var det Kikkis tur att brista ut totalt, hon kunde knappt titta på tv:n, hon älskade den där människan och hon älskade låten, så hon grät också. Förresten så grät Kikki i en eller två låtar till, men i alla fall. :)

Efter Melodifestivalen gick vi hem till Kikki där vi satte oss ner med varsitt vinglas och spelade "Buzz", skitroligt! Ett frågespel med skitsvåra frågor så man typ fick chansa hela tiden, fast det var några som jag visste svaret på direkt! Sen var det som olika moment i spelet, ja, det var verkligen skitroligt! Efter allt spelande satt vi bara och snackade en massa skit, sådär som vi tjejer brukar göra. Vi snackade om precis allt, allt du kan tänka dig! Från den lilla myran till den hoppande antilopen, ja, "Lejonkungen" har satt sig i hjärnan på en den här veckan, totalt!

Ikväll ska jag och älskling gå på bio. "Män som hatar kvinnor". Älskar de flesta skådespelarna som är med i den där filmen så jag tror verkligen att den kommer vara skitbra! Dessutom har den fått jättebra kritik och de flesta jag känner som sett den säger att den är jättebra! (fast man kanske inte ska ha så höga förväntningar, för då blir man bara besviken...)

Till sist behöver jag liiite hjälp av er!
Vilken av dessa klänningar skulle passa mig bäst på balen?

  



Rosorna som sitter längst upp på klänningen ska jag plocka bort om det blir denna klänning så att det bara återstår blommorna på höften.

Puss // Slem :)


Kommentarer
Postat av: aamanda!

den GRÖNA såklart!

2009-03-16 @ 18:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0