Jag HATAR skolan just nu!

Det känns som att jag håller på att gå sönder...
Jag vet inte vad jag ska göra!
Eller jo, det vet jag, plugga. Men jag orkar inte, det är så jävla tråkigt!
Alla frågar hur jag kan ha så jävla mycket att plugga.
Du går ju estet ju, det är väl ingen plugglinje, snarare en slapplinje, WAKE UP! Estet är en studieförberedande linje, precis som natur och samhälle och får jag säga vad jag själv tror så har vi haft fan så mycket mer att göra än de andra två programmen! Bara titta på våra veckor med musikalen!
- Oj, jobbigt att göra något roligt i två veckor. (Kan de tycka)
- Oj, ja, det är jävligt jobbigt och det kramar ur en det sista av den energin man har kvar i kroppen! Vilket betyder att man verkligen inte orkar någonting resten av dagen som återstår! (Ändå gick jag och tränade 2-timmarspass i skyttehallen varje dag!)

Jag har så jävla mycket att plugga, vet ni varför? Det är inte för att jag är lat och inte gör mina läxor, nej, det är för att alla lärare har något jävla puckat fittsystem!
Det går perioder då man kanppt har någonting att göra, kanske bara någon liten hemuppgift, men sen så bara matar de på en allt de känner för, allihopa, under samma period! Det är ju inte konstigt att jag ligger alldeles sömnlös om nätterna och inte kan somna för att jag tänker på allt pluggande och skolan och det är väl inte konstigt att jag är skittrött när jag dessutom måste fokusera på mitt skytte och min framtid! Eller hur?

Men det är det ingen som fattar...

Har man mycket att göra på en gång så har man varit lat och slarvig.
Har man mycket att göra på en gång så drabbas man av panik!

JAG DRABBAS AV PANIK, STRESS, ÅNGEST!

Fan ta alla lärare som matar på oss en massa saker!
Men som tur är så har jag varit jätteduktig i ARL:en, så jag behöver inte gå på de lektionerna något mer för att jag är färdig, det enda jag måste gå på är när vi har en evakueringsövning och hjärt & lungräddning, annars behöver jag aldrig mer gå på de lektionerna, vilket känns förbannat jävla skönt!
Sen så har jag tagit tag i mitt projektarbete så att det är på rullande fot och det är en enorm lättnad! Dessutom gjorde jag klart min samhällsuppsats förra veckan så nu är den ur vägen också, sen så har jag faktiskt börjat skriva ner min låt på notpapper och börjat satt stämmor till den, fixat mellanspelet, så nu är den i stort sett klar, och som grädde på moset har jag även gjort mitt PM + tal till Nationella i Svenska B, så tro inte att jag ligger på latsidan inte!

Nu återstår det kanske bara åtta uppgifter av de alla 18 jag hade förra veckan! Det går framåt, och fort går det också!
Och fan ta den som klagar på att jag inte gör någonting, den tar jag fan och smäller till, en stor, fet jävla smäll!
För jag är så oerhört less på att folk säger att man inte gör någonting när det enda man gör är att plugga för järnet för att ta studenten med bra betyg!

God natt // Slem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0