Kan jag, ska jag, vill jag?

Är jag verkligen menad att fastna här?
Ska jag verkligen fastna i Karlstad, Värmland, Sverige. Är det verkligen min framtid?
Är det verkligen meningen att jag ska läsa visuell kommunikation och design på Karlstad Universitet?

Jag tycker det här är skitjobbigt, faktiskt.
Igår träffade jag en kvinna, mamma började prata om att jag ska flytta till Karlstad, vi pratade om lägenheten och vet ni vad hon säger då?
- Men gud så roligt! Tänk att ha hela livet framför sig!

Men vet ni vad?
Det känns inte som om jag har det, vet ni jag blev faktiskt olycklig när hon sa så där. Vadå hela livet framför mig? Vad kan jag göra för val egentligen. Ska jag flytta någonstans så måste jag se till att jag kan skjuta samtidigt, att det finns tillgång till en bra skyttehall, jag kan ju inte bara lägga det åt sidan. Jag vill resa, egentligen vill  jag det, men vet ni vad man behöver då? Pengar. Så enkelt är det.

Jag vill flytta till Los Angeles, där skiner alltid solen och vet ni hur lycklig det skulle göra mig att slippa all jävla snö och slask, all kyla, allt förbannat jävla regn!

Men nu är ju inte livet så enkelt att man bara kan sticka och lämna allt, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0