Skönhetsakuten

Igår när jag vaknade och klev upp för att kolla mig i spegeln så fick jag nästan panik!
Håret bara hängde där som en hösäck på mitt huvud, det såg dassigt ut, jag var jättetorr i hyn, (det blir jag alltid på vintern) jag hade en finne här och var, mina naglar såg trasiga ut för att jag inte har tagit hand om dem på bästa tänkbara sätt och jag såg helt enkelt bara hemsk ut! Sen så har jag vänt upp och ner på dygnet under lovet. Klivit upp vid tolv, halv ett på dagarna och gått och lagt mig vid två på nätterna, så förbannat jävla korkat! sömn.com gör dig till en vackrare och sundare människa!

Som den människa jag är skyndade jag mig ner på affären för att köpa en förpackning med färg för att ge håret sitt liv tillbaka i alla fall, en riktig färgning kan jag ta senare, men det här var akut!

Så nu sitter jag här, med färg i håret, senare väntar ansiktsmask, vård och rengöring åt mina naglar, en rejäl vaxning på mina ben (det känns som att jag inte vaxat eller rakat dom på evigheternas evighet!) och en hel del massa vatten!
Vatten är det bästa skönhetstipset som finns och det blir ju lätt så, nu när det är vinter och kallt, att man inte alls dricker lika mycket vatten som man gör på sommaren. Det är ganska dumt egentligen, man borde dricka minst två liter vatten om dagen!

På sommaren verkligen dränker jag min strupe i vatten, dagligen!
Kanske inte mest för att det är varmt, men för att mina tävlingar kräver mycket vätska när det är varmt för annars försvinner koncentrationen och fokus och då blir det kanske bara så att jag fortsätter dricka om dagarna och sen... hur jävla gott är det inte egentligen med ett stort glas iskallt vatten med is i när du ligger och solar och bläddrar i en tidning?

It feels like heaven to me!

Nej, nu måste jag återgå till skönhetsgöra!

Puss // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0