Att förstöra ens dag totalt!

Kul, kul, kul... Hur fan kan dom göra såhär?!
DÅLIG JÄVLA STIL!

Självklart låter det som att jag bara klagar här i min blogg, men vet ni vad, det skiter jag totalt i för jag måste ju få ut mina känslor på något sätt och någonstans, eller hur?
Ja, nu var det ju såhär då att jag vaknade i morse och sängen var ju sådär extra varm och skön, och mjuk och goo så man bara inte ville kliva upp, allt var så perfekt när jag låg där i sängen och om jag bara ens sträckte ut en liten tå så började jag frysa, så att kliva upp var inte ens ett alternativ. (Om jag nu hade fått bestämma det själv!) Men som alla vet så har vi ju plikter här i livet och min plikt är att i fyra månader till gå till skolan, plugga, få bra betyg och ta studenten.(Något som inte alls är lockande om ni frågar mig!) Fick väl kliva upp, fick frysa, fick äta en himmelsk frukost och sedan kom domen, -20 grader, HURRA!

Nu kanske inte -20 grader är så farligt i vanliga fall, men jag frös redan när jag var inomhus så ni kan ju tänka er hur mycket jag frös när jag gick ut! Det var en plåga och det sved på benen av kyla, jag gissar även att jag var röd och såg ut som en indian.

I alla fall, plågat sig 10 minuter till skolan, till musikallektion, denna oerhört viktiga lektion som vi är i stort behov av! När jag kommer dit så ser jag att det bara finns tre levande själar där, Viktor, Fredrik och Simon.
- Jaha, vart är allt folk?
- Vi har tydligen inga lektioner idag. det enda vi ska göra är att kola på öppen scen 10:00 och att kolla på film 12:00.

Ja men det är ju bra och väldigt väldigt snällt! Varför in i helvete är det ingen som har berättat det för mig, VA?!
Varför är det ingen lärare som har berättat det för oss fyra som satt och väntade i den kalla bildsalen och varför har ingen berättat för Sofie som kommer travandes genom snön när jag och Viktor är på väg ner på skolan?
Ja, Antonia sa att lärarna tydligen hade berättat det förra torsdagen på mentorstiden, jaha, ja men det är ju bra!
Jag var ju inte ens där förra torsdagen eftersom jag satt på bussen hem till Värmland, men inte fan är det någon annan som sagt något och jag blir så jävla förbannad för nu sitter jag här helt förgäves och fördriver tid på bästa tänkbara sätt! Det är ju, FAKTISKT, bara en timme kvar och den där timmen som jag redan har förbrukat kunde jag ha förbrukat på sömn, fattar ni att jag hade kunnat döda för att få en timmes mer sömn?! (I alla fall i detta läget då jag är förbannat trött eftersom jag inte kunnat sova något de senaste dagarna!)

Hela min dag och planering är förstörd.
Jag hade ju planerat allt så jävla perfekt! Musikallektionen skulle bli en fröjd då vi skulle få till våra rörelser hade jag tänkt ut, sen skulle öppen scen följa efter det. Efter den så skulle jag ha håltimme i två timmar och under den tiden skulle jag ha gått ner till skyttehallen för att träna en och en halv timme, sedan skulle jag upp på ARL, skriva klart min uppsats om elsäkerhet och sedan skulle jag bara ha hjärt och lungräddning kvar, och då kunde jag tenta av den där kursen mycket snabbare då hon har sagt att det är okej! Därefter skulle en samhällslektion följa då jag skulle redovisa om seremördare och börja skriva på min uppsats om ätstörningar och sist men inte minst skulle jag ha pianolektion och spela "Mamma mia" och "Det vackraste jag vet" Jag skulle även lära mig att spela "Gabriellas sång". End of schoolday, men inte slut på dagen, för därefter så skulle det följa ett fyspass i sporthallen då jag skulle spela innebandy och sedan äta och duscha för att avsluta med en timmes träning i skyttehallen. Sist men inte minst så skulle jag avsluta med att hälsa på Frida som fyller 19 år idag, så Grattis! :)

Men tror ni att dagen överhuvudtaget blir som jag tänkt det? NEJ!
Hela dagen är förstörd, jag kommer ju inte ens hinna med hälften ju och det suger!
Fan vad jag är arg, fan ta hjalmar och fan ta allt som har med detta att göra! usch...

Nej, nu ska jag bara sitta här i 50 minuter till, jippi...

Puss // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0