Fredag den trettonde...

...inträffade följande, skräckinjagande, som satte mitt liv i rörelse och som fick mig att inse vad mitt liv innebär...

För det första så var det engelska och för första gången på säkert flera veckor så jobbade jag på den lektionen, det var ju (o)tur, för hur kan man ha tur fredag den trettonde?

För det andra så var jag och fikade med älskling och efter ett tag kom Viktor. Köpte en sån där snickersruta som oftast är god, men som aldrig brukar uppfylla mina önskemål. Körde i alla fall på en sådan idag också och kan du tänka dig, den var otroligt smaskig och bland den godaste jag ätit på evigheter, så jag var ju bara tvungen att köpa en till, det var ju (o)tur, för hur kan man ha tur fredag den trettonde?

För det tredje så hade jag pianolektion.
Spelade "Det vackraste jag vet" och "Mamma mia", några låtar som jag har lärt mig spela utan noter då ja tycker det är lättare att koncentrera sig på att hitta den rätta känslan om man bara får blunda och känna. Spelandet gick bättre än någonsin och jag satte båda låtarna utan problem! Det var ju (o)tur, för hur kan man ha tur fredag den trettonde?

För det fjärde så var jag och Alex och skulle handla en massa på simonsons. Vi gick ner och kollade en massa filmer, dom har ju faktiskt 1 för 39:- eller tre för 99:- väldigt bra också om jag får säga vad jag själv tycker då jag är en 80-talsfantast och nästan alla bra filmer var från just 80-talet. Letade och hittade en film med Arnold Schwarznegger med titeln "True lies", bara för att min pojkvän älskar och beundrar denne skådespelare. Det roliga med detta är att filmen går på tv3 nu, ikväll, var det en slump? Eller ja, det var ju (o)tur, för hur kan man ta tur fredag den trettonde?

För det femte så är det ju så att jag och Sara har hand om skyttetävlingen i helgen.
Folk från många ställen i Sverige har kommit för att delta och 16:30 var jag nere i skyttehallen eftersom vi skulle ha vapen och klädkontroll 17:00. Möts av en massa okända ansikten när jag sätter min fot innanför dörren och dessa okända ansiktena undrar om de får göra kontrollen nu, direkt. "Självklart! Inga problem överhuvudtaget!" Vad tänkte jag?
I alla fall så har jag aldrig varit ansvarig för en vapenkontroll och visste inte riktigt hur jag skulle lägga det där jävla geväret, så det var ju liiite pinsamt när några av Sveriges främsta skyttar kom och skulle mäta, men dom var snälla och hjälpte mig att förstå. Det var ju (o)tur, för hur kan man ha tur fredag den trettonde?

För det sjätte så skulle vi köpa mat.
Beställde pizza och jag såg verkligen fram emot detta då jag har ätit pizza de senaste veckorna men inte haft turen att få en god pizza. Då jag vet att de alltid är goda på Mickys beställde vi där och jag riktigt kände hungern stiga inom mig när jag kände lukten av den väldoftande pizzan. Tog första tuggan och...? Allt dog, det blev svart, strömavbrott inom mig! Min längtan efter den perfekta pizzan, smaken av dess kryddor, saften i munnen, allt försvann när jag till min stora förvåning upptäckte att min favoritpizza smakade fruktansvärt äckligt! Det var nog bland den äckligaste pizzan av dem alla de senaste veckorna och jag vet fortfarande inte vad som var felet! Var det kebaben, osten, degen?! Något var konstigt, slapp i alla fall den svullna magen och jag slapp bli så mätt, det var ju (o)tur, för hur kan man ha tur fredag den trettonde?

Som den skrockfullna människa jag är så har jag hela dagen förväntat mig att något hemskt ska hända. Gått och riktigt varit på helspänn så att jag var förberedd, ifall, man vet ju aldrig.
Ett tag trodde jag att något hänt Sara då hon inte dök upp i skyttehallen 17:00. (Hon brukar alltid vara i tid) Så jag var riktigt orolig och nervös där ett tag, men hon dök upp efter ett tag. :)

Överlag så har det här varit en riktig lyckodag för mig!
Ska jag kanske skippa dessa skrockpåståenden tills nästa gång fredag den trettonde inträffar?
Nej.. Det skulle ju inte vara jag, för hur mycket tur jag än får, så kommer jag alltid vara en liten skrockare, redo för alla (o)lyckor som kan inträffa. :) 

God natt // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0