. . .

Äntligen är det december, wiihoo! ^^
Och jag har handlat färdigt alla mina julklappar, wiihoo! ^^



Jag sitter fast. Det känns som att jag sitter i ett rum, fyllt med människor och skriker men ingen hör. Jag vet inte vad jag vill göra! Men jag vet att jag inte vill fortsätta plugga, defenitivt. Det tar knäcken på mig, usch!
Jag hatar att inte veta vad jag vill, har ni känt så någon gång? Den där känslan när ni känner er alldeles tomma och ni inte vet någonting...

Jag vill resa, resa överallt för då är jag glad.
Jag vill skjuta dygnet runt och bosätta mig i en skyttehall utan att behöva vara beroende av andra, för då mår jag bra. Jag vill skriva en bok, men jag vet inte om vad. Låg hela natten och tänkte på en idé, men allt jag kom på var ju bara hemskt och tragiskt...

Sen har jag tänkt. Jag berättade om lite av idéerna till min bok för Alex och han tyckte att det lät mer som en film. Då sa han att jag kan ju bli regissör, vet ni vad jag kom på då?
Jag är inte regissören eller manusförfattaren, jag är skådespelerskan. Jag är inte fotografen, jag är modellen. Jag är inte låtskrivaren, jag är sångerskan. Jag är inte koreografen, jag är dansaren, showaren, den som står på scenen, den som syns, den som är i centrum. Jag är en teaterapa! Jag är inte den som står bakom folk, jag är den som syns. Så varför in i helvete sitter jag och pluggar en utbildning som inte ger mig någonting va det?!

Skit samma.
Det är december och det är den bästa månaden på året om man bortser från sommarens månader om solen skiner och det är varmt. Jag ska baka en massa, spela en massa julmusik nu när Alex sticker iväg (för det är enda gången jag kan spela julmusik utan att han får ett utbrott)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0