Utbildning, jobb, lägenhet?

Hela dagen efter skolan och skytte har gått åt till att leta jobb, leta utbildning och leta lägenhet, inte helt lätt om ni frågar mig och det gör mig så jävla irriterad!

Kollade en massa utbildningar först.
Hittade några intressanta, bland annat en arkitektutbildning och en idrottsledande utbildning. Då var ju kruxet att jag behövde ha behörighet till Matte D och Naturkunskap B om jag skulle gå arkitektutbildningen och Matte C, Naturkunskap B, Fysik A och Kemi B för att gå den idrottledande utbildningen, förjävligt! (Om ni frågar mig)

Det är ju inte direkt någon som säger det när man ska söka in på gymnasiet, eller hur?

Jaha, då sket sig allt vad utbildningar hette!
Då fick jag leta jobb istället. Finns ju inte mycket att välja på som passar till min utbildning. (Svårt att gissa!) Det enda jag kan är musik just nu och alla grundämnen, så som Matte B, Svenska B, Engelska B, Naturkunskap A, (Eh.. har vi något mer?) ja, sådana saker, som de säger att man ska ha behörighet till en utbildning med! (Men nej..) 

Efter att jag och älskling letat jobb utan resultat i nån timme så började vi kolla in lite lägenheter i Karlstad.
Hittade en som var ganska billig i ett bra område och en som kostade dryga tusenlappen mer, men då var den dyrare nyrenoverad i fjol och planlösningen var riktigt charmig! Det som jag hatar när man tittar efter hyresrätter på internet är att det inte finns några bilder inne i från lägenheten, utan det finns bara på själva huset som lägenheten ligger i, vem fan vill se det?

Usch, jag blir så less.. Jag hatar det här!
Hatar att behöva välja jobb, hatar att behöva hitta lägenhet, utan någon som helst jävla hjälp!

Någon som vet någon som kan vägleda en när man ska hitta sig en lägenhet?

Det här går mig på nerverna...

Puss // Slem :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0