Romantiska underbara dag

Det här har varit en av de bästa dagarna på väldigt väldigt länge!

Solen lyste i morse när vi vaknade, Alex och jag, så vi tänkte att vi skulle ut å ta oss en springtur, men det kändes bara jobbigt efter frukosten, så därför kom vi på idén att åka på picknick istället. ^^

Alex var lycklig då han faktiskt fick äta så många chokladtryfflar han ville från mina chokladläckerheter, vi tog nämligen med dem på picknicken. Chokladtryfflar, chokladhattar, ett äpple och två stycken coca cola, iförd min nya trenchcoat (som jag fullkomligt älskar!) nya väskan, solglasögon med en man iförd jeansjacka och sunglasses så bar vi iväg på våra cyklar! Cyklade och cyklade och till slut kom vi på att vi kunde åka ner på Hempan och ha vår picknick.

Väl framme damp vi ner på vår filt med en massa massa gott och låg i solen och bara myste, tillsammans. :)
Solen värmde, men Alex värmde ännu mer, för det kändes som att det bara var vi två.

Efter lite solande och ätande tog vi oss en rundvandring runt Hempan och Alex berättade exakt, i detalj, vad som fanns i alla husen, vad de var till för, hur det brukade se ut på Dundermarknaden (som jag för övrigt faktiskt ska försöka närvara på i år!). Efter att ha gått runt där ett tag gick vi ner till kajen och satt på bryggan ett tag, men det blåste på tok för kallt så vi gick ner och gick längs "stranden" istället, som Alex så fint kallade den stenade längden som annars brukar vara fylld av vatten. Det var mysigt. Hand i hand gick vi tillsammans och ja, det kändes faktiskt som att vi gick längs en strand i Grekland eller nåt :)

Efter lite promenad gick vi tillbaka till ursprungspunkten, nämligen vår filt och picknickplats, solade lite mer, gosade lite mer, men sen kom det ett evighetsmoln och då bestämde vi oss för att åka hem.

På vägen hem cyklade vi förbi Saga och då fick Alex syn på en affisch, "I taket lyser stjärnorna", den skulle gå på bio ikväll och Alex visste att jag ville se den, så ja, då bjöd han med mig ut på bio nu ikväll också. :)

Tack underbara älskade vän!
Jag älskar dig och det här har varit en underbar dag, fast att vi bara har varit, så har vi verkligen varit tillsammans.

Puss // Slem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0