Bad luck VS Good luck

Det här har varit en helsikes dag!
Så jävla mycket otur som jag har haft kan väl ingen människa ha!

Dagen började med sovmorgon till 11:20. Klockan 09:53 ringer min kära moder och berättar att hon har hittat en balklänningen till mycket bra pris. Trött och sur kliver jag upp ur sängen (hade inte kunnat somna under natten) och tittade på balklänningen, nja.. Jag var lite osäker på den faktiskt.
Sen var det skola, sen skytte. Under skytteträningen ringer Sara och vill att jag ska boka tågbiljetter till vår klassresa. (Jag, boka tågbiljetter..?) Självklart, inga problem!

Skyndade iväg till banken för att sätta in pengarna som  behövdes för att betala biljetterna, kanon! Gick hem till datorn och skulle boka våra biljetter, kanon! Skulle betala våra biljetter, STOPP! Min internetbank funkade inte av någon konstig anledning och förtvivlad som jag var ringde jag hem till mamma i förhoppning att få något smart tips!
- Du får gå ner till banken och fixa det där, sa hon.

Åh nej! Inte ända ner till banken igen! Det är blött ute, det är slaskigt ute, det snöar ute! Varför in i helvete skulle jag vilja gå ut i det vädret? Jag hade inget val. Fick ta på mig skorna och traska ner till banken. Fixade internetbanken och gick hem igen.

Ja, då var det bara att boka om biljetterna igen då eftersom jag inte varit aktiv på datorn på ungefär 40 minuter.
Det första jag möts av är att det inte finns några platser kvar på vägen ner till Stockholm! Men va fan, tänkte jag, vad in i helvete ska vi göra nu då? Ringde Sara, inget svar. Ringde Karin, inget svar, ringde Sara igen, inget svar, nähä. (Paniken flödar!) Förbannad uttav bara helvete går jag därifrån och förväntar mig att de snart ska ringa.

Efter en halvtimme går jag in på datorn för att se om det finns några andra biljetter, men då upptäcker jag att platserna faktiskt finns kvar! Perfekt, tyckte jag, ända tills jag fick se priset på biljetterna. Nu kostade biljetterna 2000 kronor mer än innan bara för att de platserna var så angelägna, tror ni att jag var glad då eller? NEJ!

Men, oturen vänder...
Efter någon timme ringde Karin och hon hade hittat andra biljetter som jag bokade istället, klart!
Nu hade vi äntligen våra tågbiljetter. Efter det bokade Karin våra stugor som vi ska bo i, klart!

Dessutom har jag hittat skor till studentdagen och möjligtvis min balklänning, klart!
Och icke att förglömma är att jag faktiskt har hittat en jättefin balklänning idag! (Och om jag har tur så får jag köpa den i morgon) Wiihoo! ^^

Så idag kan man säga att det har varit 50/50.
Otur och tur, men det är väl kanske så det ska vara? :)

Puss // Slem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0