Vintersnuva och idol

Japp, nu har den kommit, som (o)planerat - Vintersnuvan.
Egentligen borde jag inte kalla den vintersnva för det är fan så mycket allvarligare än så!
Mitt huvud sprängs snart av smärta, det känns som att det är en kanonkula inne i det eller nåt, min hals bränner och svider och skaver, min näsa måste snytas var femte minut ungefär (ingen nödvändig information) och mina öron, ja vad ska man säga om dom mer än att det gör så ont att jag inte kan höra något högt ljud! Mina ögon värker det inte i, thank god! men jag ser suddigt, säkert på grund av den höga febern.

Jag hatar att vara sjuk, förkyld!
Många tycker om att vara sjuk, eller ja.. i alla fall ha en anledning till att slippa skolan i några dagar, men då önskar man ju egentligen att man var frisk men låtsassjuk så man fortfarande kunde göra roliga saker, det orkar inte jag.

Jag orkar ingenting!
Så fort jag gör någonting ett tag så måste jag gå och lägga mig för det börjar snurra i huvudet, typiskt..
Jag som har tävling och allt i morgon, bye bye Reg-kval! :(

Just nu är det IDOL-tittande som gäller.
Seriöst, vad ser folk i Alice?
Hon sjunger inte bra överhuvudtaget! Det är falska toner och en mass djupa andetag (Fel på lungorna eller?) sen så HATAR  jag att hon drar upp sina axlar till öronen och kutar med ryggen som en gammal kärring på 98 år!

Svenska folket, skärp er!

Att Johan Palm åkte ur förra veckan var en skräll som många inte hade räknat med. Många blev överlyckliga, änne fler grät med brustna hjärtan.
Jag tycker faktiskt att han hade något. Visst, okej, Johan var inte den bästa sångaren av dem som fanns där, däremot så hade han något som alla andra saknar, möjligtvis inte Kevin, och det var utsrålning och personlighet, de andra känns som plastdockor!
Något plastigt och oäkta som dom tror funkar i tv, lägg av! Det enda som funkar i tv är personlighet, det som funkar ännu bättre är utstrålning och det saknar ni, ALLIHOPA!

Så, nu har jag sagt min åsikt och vet ni vad?
Jag är STOLT över den!
För Johan Palm var faktiskt något, och jag hoppas att han blir något, bara han får lite bättre teknik på sin sång!

Nej, time for bed again..

Puss // Ems ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0